Nul huller i økonomien med Dansk Tandforsikring
Når du har betalt din tandlægeregning, kan du overføre den til Dansk Tandforsikring på to måder:
Det kan der være flere grunde til. Måske har du en selvrisiko, der fratrækkes det totale refusionsbeløb, eller der er behandlinger på regningen, som forsikringen slet ikke yder tilskud til. Vær også opmærksom på, at Dansk Tandforsikring har egen refusionspriser, der ikke altid matcher din tandlæges priser.
Tandlægens faste ydelser dækkes 100%, men de frie ydelser, som tandlægen selv kan prisfastsætte, de dækkes ikke altid med samme beløb.
En refusion fra Dansk Tandforsikring indsættes på din NemKonto.
Pengene overføres automatisk, og der udbetales refusion hver mandag. I nogle tilfælde indgår pengene først på din konto om tirsdagen, det afhænger af din bank.
Ja – så længe det er en tandlæge indenfor EU, så kan du selv bestemme. Du skal blot være opmærksom på, at du selv skal indhente journal og røntgen hos en udenlandsk tandlæge, hvis vores tandlæger har brug for materialet til at vurdere dækning af din skade.
Det er også vigtigt at vide, at vi stiller krav til det journalmateriale, vi modtager – blandt andet at det skal overholde de danske krav til journalføring. Er journalen på et andet sprog end svensk, norsk, tysk eller engelsk, kan vi også kræve, at den bliver oversat til dansk. Udgiften hertil står du selv for, så vi anbefaler, at du benytter en dansk tandlæge. Kan vi ikke indhente relevant journalmateriale fra en tandlæge, kan det have betydning for afgørelsen af din skadesag.
Ydelseslisten er en oversigt over de tandbehandlinger, som Dansk Tandforsikring dækker 100% eller yder tilskud til.
Hvordan dine tandbehandlinger dækkes, det afhænger af den forsikringsordning, du er indtegnet i. Bagerst i dine forsikringsbetingelser finder du ydelseslisten, der er gældende for din specifikke ordning.
Et forsikringsår er den periode din forsikring løber. Forsikringsåret starter den dato din police aktiveres og slutter ved fornyelsesdatoen. Derefter starter et nyt forsikringsår. Har du en forsikring via din virksomhed eller en forening, og er kommet ind efter ordningens start, så kan det første forsikringsår godt være kortere.
Tjek eventuelt din police, hvor din forsikrings løbetid vil fremgå. Det er vigtigt at vide, at et forsikringsår ikke er det samme som et kalenderår.
Via vores hjemmeside under ”Mit DTF” kan du logge ind på din private profil. Du kan kun logge på med dit MitID
Desværre er eksisterende implantater ikke forsikret. Et implantat anses som værende en ”manglende tand”, og forsikringen dækker ikke tænder, der allerede manglede på tegningstidspunktet.
Skal du have lavet et implantat efter tegningstidspunktet, så er der mulighed for at få det dækket. Det afhænger dog af den forsikringsordning, du er indtegnet i.
Om en eksisterende krone dækkes afhænger også af forsikringen, som du har.
Har du brug for et konkret svar, kan du finde mere information i dine forsikringsbetingelser eller skriv til os på info@dansktandforsikring.dk.
Overordnet så dækker tandforsikringen både tandulykker og tyggeskader. Der kan dog være særlige vilkår, der gør, at det ikke er dækket – eksempelvis hvis en tand knækker, fordi den i forvejen var svækket eller ikke var optimalt behandlet. Det afhænger af din forsikringsordning og de gældende forsikringsbetingelser.
Har du brug for mere information, så skriv til os på info@dansktandforsikring.dk.
Når Dansk Tandforsikring har behandlet din regning, så sendes der en mail med information om dette. Refusionsopgørelsen er vedhæftet mailen, og på denne fremgår 3 forskellige beløb.
Under egenbetaling kan du se det eller de beløb, som du selv skal betale. Husk at egenbetaling både indeholder en eventuel selvrisiko samt differencen mellem din tandlæges pris og vores refusionspris. I egenbetaling kan også indgå behandlinger, som slet ikke dækkes af forsikringen, eller behandlinger, hvor det maksimale antal er overskredet.
På din private profil kan du finde alle dine indsendte og behandlede regninger under boksen ”skader”.
Reglerne for opsigelse af din specifikke forsikring finder du i dine forsikringsbetingelser. Du kan også læse om ”forkortet opsigelse” på vores hjemmeside under ”praktisk info”.