Nul huller i økonomien med Dansk Tandforsikring

FAQ

Her finder du svarene på nogle af de mest gængse spørgsmål. Kan du ikke finde svar på det, du gerne vil vide, så kontakt os på tlf. 70 20 46 47 eller info@dansktandforsikring.dk

Således sender du din regning

Når du har fået udført en behandling hos din tandlæge, skal du i første omgang betale hele din regning selv, og derefter sende regningen til Dansk Tandforsikring. Du kan enten scanne din regning eller tage et billede af den og sende den på mail til Info@dansktandforsikring.dk. Hvis din tandlæge benytter systemet DentalSuite, kan de indsende regningen automatisk. Vi udregner erstatningsbeløbet i forhold til den forsikring, du har tegnet, og pengene indsættes direkte på din NemKonto.

Kan implantater blive forsikret?

Ja, de kan forsikres med en Tandsikring Plus. Du skal dog være opmærksom på at implantater, der var eksisterende på tidspunktet før tegning af forsikringen, vil ikke være forsikrede, da dette ifølge vores bestemmelser er et tandløst område. Og vi dækker kun områder med tænder.

Hvis du – efter at have tegnet  Tandsikring Plus – på et tidspunkt får behov for et implantat, vil dette være dækket.

Kan mine kroner blive forsikret?

Ja, vi forsikrer kroner og broer, såfremt disse er i god og velholdt tilstand. Du skal vælge en Tandsikring Plus for at forsikre dine kroner og broer.

Er tyggeskader omfattet?

Ja, tyggeskader er omfattet, hvis din tand er forsikret og du har tegnet en Tandsikring Plus. Vi skal ikke se stenen, kernen eller hvad det nu er, der har forårsaget skaden.

Hvad står med småt?

Hos os står intet med småt. Har du tegnet en Tandsikring Plus, så dækker vi alle typer af tandbehandlinger, der skal til for at opretholde og bevare ens egne tænder gennem hele livet. Med Tandsikring Basis er du dækket i mindre omfang – læs mere her. Vi understøtter altid den dyreste og bedste behandling, som din tandlæge anbefaler. Det eneste, der ikke er dækket af forsikringen, er kosmetiske behandlinger og bidregulering. Tandskade som følge af ulykker er omfattet af forsikringen.

Hvad hvis nogle tænder bliver undtaget?

Det kan hænde, at vi vælger at undtage nogle af dine tænder fra tandforsikringen. Dette betyder ikke at tænderne er undtaget i al fremtid. Ofte vil du kunne ansøge om at få dem omfattet af forsikringen efterfølgende, når de er blevet behandlet korrekt eller ikke længere er i en behandlingskrævende tilstand. Det er Dansk Tandforsikrings tandlægekonsulent, der vurderer, om en undtagelse kan ophæves.

Hvad hvis jeg er medlem af “danmark”?

Hvis du i forvejen er medlem af “danmark”, vil du modtage godtgørelse fra både ”danmark” og Dansk Tandforsikring. Se en komplet sammenligning mellem vores to forsikringer og “danmark” her. Du må ikke tjene på at have en forsikring. Derfor vil det beløb af den samlede godtgørelse fra Dansk Tandforsikring og “danmark”, der overstiger 100 %, blive modregnet din fremtidige “danmark” udbetaling. Udligningsordningen sikrer, at du aldrig vil få mere end 100 % af dine tandlægeregninger refunderet .

Kan jeg vælge en dansk tandlæge, der arbejder i f.eks. Tyskland eller Sverige?

Vi vil i nogle tilfælde godkende dette, men vi skal vide, hvem den pågældende tandlæge er, så vi kan sikre, at vi kan få journal, regning m.v. på dansk/skandinavisk.

Kan en tandforsikring betale sig?

Ja! En tandforsikring er en af de bedste forsikringsinvesteringer, du kan foretage dig. Her er du nemlig sikret en årlig udbetaling. Hvert år får du et tandeftersyn og en tandrensning med minimum en værdi på ca. 310 kr. inkluderet. Og hvis du har dit barn med på din forsikringspolice, stiger din årlige udbetaling til ca. 620 kr. pr. år.

Derudover er der rigtig mange penge at spare, når du – eller dit barn – en dag får brug for behandling. F.eks. kan du spare helt op til 2.280 kr. på en rodbehandling.

Kan jeg selv vælge hvilken tandlæge, jeg ønsker at benytte?

Ja, du kan vælge og benytte enhver dansk tandlæge eller tandplejer.