Nul huller i økonomien med Dansk Tandforsikring

FAQ

Her finder du svarene på nogle af de mest gængse spørgsmål. Kan du ikke finde svar på det, du gerne vil vide, så kontakt os på tlf. 70 20 46 47 eller info@dansktandforsikring.dk

Således sender du din regning

Når du har fået udført en behandling hos din tandlæge, skal du i første omgang betale hele din regning selv, og derefter sende regningen til Dansk Tandforsikring. ​

Du kan enten scanne din regning eller tage et billede af den og sende den på mail til Info@dansktandforsikring.dk, eller du kan logge ind i vores system under ”Mit DTF” og uploade regningen til os. ​
Når du har uploadet regningen, behøver du ikke gøre mere. Vi sender en refusionsopgørelse, når vi har behandlet din regning. Hvis din tandlæge benytter systemet DentalSuite, kan de indsende regningen automatisk. Vi udregner erstatningsbeløbet i forhold til den forsikring, du har tegnet, og pengene indsættes direkte på din NemKonto.

Hvordan forsikres implantater?​

Et nyopstået behov for et implantat vil være dækket af din Tandsikring PLUS, såfremt tanden er omfattet af din dækningsoversigt og har fuld dækning. ​

Allerede eksisterende implantater før din Tandsikring PLUS er tegnet, vil ikke være dækket af forsikringen.​

Hvis du har en forsikring igennem din arbejdsplads eller en tredjepart, så ring til os på 70204647, så fortæller vi dig hvordan implantater forsikres.

Hvordan forsikres kroner?​

Et nyopstået behov for en krone vil være dækket af din Tandsikring PLUS, såfremt tanden er omfattet af din dækningsoversigt og har fuld dækning. Allerede eksisterende kroner, vil være dækket, hvis de er omfattet af din dækningsoversigt.​

Hvis du har en forsikring igennem din arbejdsplads eller en tredjepart, så ringe til os på 70204647, så fortæller vi dig hvordan kroner forsikres.

Er tyggeskader omfattet?

Ja, tyggeskader er omfattet, hvis din tand er forsikret og du har tegnet en Tandsikring Plus. Vi skal ikke se stenen, kernen eller hvad det nu er, der har forårsaget skaden.

Jeg forstår ikke min refusionsopgørelse​

Når vi refunderer din indsendte regning, så gør vi det altid ud fra vores ydelsesliste og det ydelsesmaksimumbeløb der er påført listen. Det vil sige, at der på din refusionsopgørelse fremgår tre refusionsbeløb; Tandlæge pris, Dansk Tandforsikrings erstatningspris og Refusionspris. ​

Det samlede udbetalte beløb er Refusionspris – Egenbetaling.​

Husk at Egenbetaling indeholder både din selvrisiko og differencen mellem Tandlæge pris og Refusionspris.

Hvad er ydelseslisten?​

Når du modtager dine forsikringsbetingelser, så er der også en ydelsesliste med. Denne ydelsesliste er en liste over de behandlinger, som er dækket og med information om det maksimale beløb, som refunderes.

Hvornår starter et forsikringsår?​

Dit forsikringsår er ikke nødvendigvis det samme som kalenderåret. Dit forsikringsår starter når du tegner din forsikring og løber frem til fornyelsesdatoen for forsikringen. Du finder også information om hvornår dit forsikringsår løber på din police. ​

Hvis du har spørgsmål til dit forsikringsår, så ring til os på 70204647. Vi sidder klar til at hjælpe dig.

Min tilsendte kode virker ikke, hvad gør jeg?​

Når du tegner en forsikring hos os, sender vi dig en e-mail med log-in informationer til ‘Mit DTF’. Når du logger ind første gang skal, den tilsendte kode kopieres og sættes ind. Hvis du taster koden, så kan systemet ikke genkende den og den vil derfor ikke virke.​

Hvis du fortsat ikke kan logge ind på ‘Mit DTF’, så ring til os på 70204647, så hjælper vi dig videre.

Hvad hvis nogle tænder bliver undtaget?

Det kan hænde, at vi vælger at undtage nogle af dine tænder fra tandforsikringen. Dette betyder ikke at tænderne er undtaget i al fremtid. Ofte vil du kunne ansøge om at få dem omfattet af forsikringen efterfølgende, når de er blevet behandlet korrekt eller ikke længere er i en behandlingskrævende tilstand. Det er Dansk Tandforsikrings tandlægekonsulent, der vurderer, om en undtagelse kan ophæves.

Kan jeg vælge en dansk tandlæge, der arbejder i f.eks. Tyskland eller Sverige?

Du kan med de fleste forsikringer vælge en hvilken som helst praktiserende tandlæge i et EU/EØS land, dog har nogle forsikringer begrænsninger på dette område. Hvis du er i tvivl om du kan få tandbehandling udenfor Danmark, så ringe til os på 70204647.​

Det er også et krav, at journalmateriale (herunder regning) oversættes til dansk af autoriseret oversætter på din regning, før en evt. erstatning udbetales, såfremt materialet ikke er på dansk, svensk, norsk eller engelsk. Det er et krav, at journalmaterialet svarer til danske journaliseringskrav.

Kan en tandforsikring betale sig?

Ja! En tandforsikring er en af de bedste forsikringsinvesteringer, du kan foretage dig. Her er du nemlig sikret en årlig udbetaling. Hvert år får du et tandeftersyn og en tandrensning med minimum en værdi på ca. 310 kr. inkluderet. Og hvis du har dit barn med på din forsikringspolice, stiger din årlige udbetaling til ca. 620 kr. pr. år.

Derudover er der rigtig mange penge at spare, når du – eller dit barn – en dag får brug for behandling. F.eks. kan du spare helt op til 2.280 kr. på en rodbehandling.

Kan jeg selv vælge hvilken tandlæge, jeg ønsker at benytte?

Ja, du kan vælge og benytte enhver dansk tandlæge eller tandplejer.